Basarabia pamant romanesc?

Aseara am fost la acea adunare din fata TNB-ului pentru sustinerea moldovenilor de peste Prut in tentativa lor de a scapa de comunism. Ma asteptam sa fie mai multi romani. Din pacate cei mai multi erau moldoveni. S-au strigat lozinci, s-a scandat si s-a simtit la un moment dat acel sentiment "de dreapta" in multime. Am mai adus cu mine niste prieteni care au plecat foarte repede de acolo. au spus ca "nu am nimic de castigat din asta". Eu am mers acolo pentru ca: am prieteni moldoveni, am fost acolo si stiu cum traiesc si cat de greu o duc, am fost pentru ca sunt sensibil la cauza lor, pentru ca as vrea sa ii sustin si numai asa cred ca pot dar si pentru ca simteam nevoia zilele astea sa-mi exercit un drept de a ma revolta. nu neaparat pentru Moldova ci pentru orice. Sincer cred ca si la noi e nevoie de ceva. Am cam amortit ca natie. Acceptam prea usor rahaturi. Nush ma uit in alte parti cum camionagii prin GB sau Spania blocheaza soselele sau cum agricultorii fac proteste prin Europa si noi? noi amortiti. Poate ca asa am fost mereu nu stiu ca nu am asa amintiri de "vechi". Simt nevoia sa merg la mitinguri la proteste sa protestez pentru orice ca sincer atitudinea asta "mioritica" fata de orice e oribila. ce sunt eu? balena? nu! vreau sa ma enervez, sa ies, sa tip, sa strig ce nu imi comvine sa spun ca nush... UIte am sa ies si pentru Gigi. E aiurea. Nu l-au inchis pentru schimb de terenuri (pentru ca acolo trebuiau inchisi si alti generali de armata) sau pentru alte cacaturi de afaceri (chiar si cu Puiu Popoviciu) dar l-au inchis pentru ceva de rahat... mai ales cand hotii(de profesie si recidivisti) nu au patit nimic... las ca hoata cea mai mare e tovarasa Mihaela Radulescu (pe care nu o suport da da-o-n pizda masii daca si ea e talhara seculului...). Noi dormim. Ne uitam la Gadea si Cristoiu sau la Zeu Somnului la Realitatea si stam in casa ... ne dam cu parerea la metrou si nu facem nimic. Stiu ca sunt naiv sa cred ca asta ar schimba ceva. da m-am saturat sa aud aceeasi placa: "si asa nu se schimba nimic.." pai atunci hai dracului sa murim cu totii. De ce cacat mai traim daca stam asa cu bratele deschise sa le incasam? M-am saturat pana peste poate de replica asta si de ""realismul" si "maturitatea" de care dau dovada toti astia de nu ies in strada ca "si asa nu se schimba nimic"... macar ma descarc.. le arat ce exist.. le arata ca suntem dispusi 20 de oameni sa merem la parnae da sa stim ca am plasat un papuc in capu unui politician .. ca noi cu gloantele mai greu. Am divagat foarte mult pentru ca sunt lucruri care pe mine ma framanta. Nu mai cred in "obama" ca personalitate mantuitoare in politica. Nu cred ca o sa se schimbe mare rahat daca vine alt presedinte alt premier sau alt sef de scara la mine. nu se schimba in fundament dar schimbari la nivelul meu de cetatean macar ... sper sa apara.. macar sper, ca daca nu, ori plec dracu din tara, ori ma duc in Moldova sa crap si eu batandu-ma cu militia ca nu are sens sa traiesc asa mioritic in fata vietii.
Toata lumea vine cu scenarii despre Moldova. Ca Voronin a asteptat asta ca intre in manifestanti in forta... ca Putin face imediat oridine etc.. eu totusi cred ca revolta nu a fost una chiar foarte spontana. discutand cu moldoveni inainte de alegeri am aflat ca ei asteptau o schimbare. Acolo multi oameni de faceri au de pierdut si o duc greu din cauza lu Voronin si mai ales din cauza fiului acestuia. Eu cred ca cel mai opimist scenariu este cel in care multi oameni de afaceri s-au saturat de Voronin si au negociat cu Putin schimbarea lui Voronin, tot cu un rusofil, dar care sa ii lase sa faca si ei ceva in Moldova... sa nu faca numa fiu lu Voronin. asta cred ca e singura sansa reala. Chiar daca astea nu se vor intampla, eu tot voi merge sa-i sustin pe basarabeni pentru ca sunt tot romani. aseara s-a scandat... in focul si entuziasmul creat: "unire.. unire!".. este clar ca unirea nu este posibila. Ne despart mai mult decat granitele si nici moldovenii nu prea vor asta. nici eu nu sunt de acord cu o unire. nu avem cum. dar faptul ca si ei sunt romani si ca acela este pamant romanesc, este un lucru de necontestat. deci Basarabia este pamant romanesc si moldovenii trebuie ajutati. nu ma pricep sa scriu cuvinte de astea inaltatoare si care sa indemne la proteste sau ceva de genu asta dar as vrea sa ne dezmortim... mai intai pentru a ne sustine fratiorii si apoi pentru a ne arata ce nu ne place in tara asta.

Comentarii

Razvan a spus…
bine scris; respect...
pe mine unul ma intereseaza mult situatia lor; ca si tine, si eu am prieteni moldoveni si vreau sa le fie bine; ca-n orice regim comunist si-n Moldova toate-s de un mare porc
sper ca mishcarea inceputa sa se incheie prin aducerea schimbarii dorite
Lucian2050 a spus…
jos comunismu!
Anonim a spus…
GOGULE INCEARCA SA TE DUCI PE STADION ACEASI CHESTIE ENTUZIASM POLITIE BATAI MAI ELIMINI DIN STRES CE SPUI TU ACOLO ESTE PROZA FANTASTICA:))

Postări populare de pe acest blog

GHICITORI NEVINOVATE DIN FOLCLORUL ROMANESC

Apel către noile lichele

...