TRAIASCA REGELE!


Sunt Monarhist! Asa am fost crescut. Cand eram mic, prin 90 si ceva, mama a adus acasa o caseta cu Regele Mihai. Caseta se numea "Monarhia salveaza Romania" si era cu imagini de la venirea Regelui in tara si mama il injura pe Iliescu pentru ca nu ii permisese sa intre in tara la Bucuresti si s-a dus la Timisoara daca retin bine. Asa am crescut eu. Strabunicu a fost persecutat pentru ca cica ar fi ajutat niste legionari si cica ar fi cantat cantece patriotice desi el era mai afon ca mine (cu el cred ca seman eu) si el nu a negat ca simpatiseaza cu legionarii desi nu ii ajutase (complicata poveste), Mama a avut probleme cu partidul din aceeasi cauza. In acest mediu am crescut in care Regele Mihai a fost laudat pana si de bunicul meu care a fost coleg de scoala cu Regele Mihai si care era comunist convins dar recunostea ca Regele era primul pe scoala, pe bune... chiar era foarte bun.
Nu pot sa nu spun ca m-am bucurat enorm cand cineva mi-a promis ca anul asta o sa il intalnesc pe Rege doar ca nu s-a mai concretizat din motive obiective. Ideea de Monarhie imi place din Foarte multe motive in care, daca intru, dureaza mult. O prima si scurta ideea pro am gasit-o intr-o carte de Neagu Djuvara care ne arata ca cei mai buni conducatori ai nostri au fost straini de locurile astea (asta ca sa rezum o carte in 2 propozitii meschine). Apoi cred ca un Monarh creste intr-un spirit si intr-o credinta de a servi Patria si de a o conduce. Nu isi permite sa se imbete sau sa faca fel de fel de gafe ca presedintele. In plus cred ca cel mai bun ministru de externe ar fi un Monarh. Asta inseamna ca puterea executiva ar fi la premier. Asa vad eu o guvernare Adevarata, oriunde. Ma rog e greu sa va conving si nu incerc sa fac asta.. acum...
Vreau doar sa va spun ca ar trebui sa fim mandri de Regele nostru Mihai si sa il pretuim mai mult acum ,cat mai e in viata.
La multi ani Majestate si te iubim, noi, Zaharia si Plaesu!!

Comentarii

Măriuca Rociu a spus…
În '90 a încercat să vină prima oară, dar a fost întors din aeroport. Acum nu știu dacă tot în '90 sau '91 a reușit să ajungă până pe autostrada București-Pitești, încercând să se ducă la Curtea de Argeș, dar a fost oprit ca un infractor și întors la aeroport. Cât despre școală, Mihai I a avut școală personală, ca să zic așa. Au fost selecționați 11 sau 12 copii din toate păturile sociale (asta ca să cunoască toate tipurile de nevoi, dorințe și stiluri de viață) și s-a format o clasă special pentru el. Elevii învățau 3 luni pe an în București, 3 luni la Peleș și 3 luni colindau țara ca să cunoască oamenii, locurile și monumentele. Mi-e greu să cred că un om care a trăit într-un astfel de colectiv, ar fi putut să devină mai târziu comunist, deci poate ai înțeles tu greșit.
Nu știam de afinitatea ta pentru regalitate. Mă bucur să văd că suntem din ce în ce mai mulți:)
liana a spus…
exclus sa fie comunist...si-ar fi negat originea, istoria, sangele albastru...
Măriuca Rociu a spus…
Ștefan spusese despre bunicul lui că a învățat în aceeași școală cu Regele Mihai. Eu i-am explicat în primă fază că Regele nu a învățat într-o școală și după am spus că dacă ar fi făcut parte din grupul în care a învățat Regele, nu ar fi avut cum să fie comunist, el, bunicul lui Ștefan... Deci nu mă refeream la Rege.
SteFUN a spus…
se pare ca e o problema in exprimarea mea. Regele a facut scoala de aviatie de la Medias unde a facut si bunicul meu de pe tata cu certificat de pauperitate fiind sarac dart destept.. am mostenit doar partea cu sarac de la el:))
Lucian2050 a spus…
Monarhia de la noi o sa ramana ca o cochilie goala dupa trecerea in nefiinta a Regelui Mihai.Despre Rege,ce sa zic,doar cuvinte de lauda,dar urmasii sunt praf.Il vedeti rege pe "printul" Duda?Sa fim seriosi!Acum,ca sa fim cinstiti,ati pune un om de 90 de ani sa ne conduca?
Măriuca Rociu a spus…
@Ștefan - A fost o problemă de exprimare. Nu ai specificat ce fel de școală:)
@Lucian - Părerea mea este că da. "Da" la ambele întrebări:) Nu știu dacă l-ai urmărit pe Prințul Duda, eu da și îmi place. Și, ca să îmi încalc definitiv convenția cu mine de a nu intra în polemici politice, este unul dintre puținii care m-ar putea face să mă gândesc de două ori pe cine să aleg între el și Crin Antonescu. Ar mai fi o opțiune, în cazul în care România ar avea ca formă de guvernământ monarhia, după ce Regele Mihai nu va mai fi: Prințul Nicolae. Dar nu știu despre ce vorbim (și tu, și eu) pentru că urmașa la tron este, de fapt, Principesa Margareta. Prințul Duda nu poate fi decât Prinț Consort, ca și soțul Reginei Elisabeta a II-a a Angliei:)

Postări populare de pe acest blog

GHICITORI NEVINOVATE DIN FOLCLORUL ROMANESC

Apel către noile lichele

...