ASA DA / ASA NU

In Romania reclamele se impart in 2 mari categorii: asa da si asa NU. Am observat ca sunt cateva firme care mereu au reclame bune si multe din ele sunt adaptate specificului nostru romanesc de mancatori de mic. Ca sa stiti la ce ma refer va reamintesc reclamele la batonul de ciocolata ROM.
Trebuie sa recunosc ca si reclamele proaste - ASA NU sunt, o parte din ele, focusate pe specificul romanesc. Adica: daca specificul nostru este de mancatori de mici, daca Dan Diaconescu are 20% in sondaje atunci nu va mirati de unele reclame pentru ca produsele se adreseaza celor 20%.
Ca sa dau un exemplu concret de ASA NU o voi folosi pe celebra Andreea Banica Marin si noua reclama la Leustean:

Reclama este proasta tare. Incepe bine, se vrea un remake la reclamele americane in cae vedeta intra intr-un magazin comun si cumpara un produs si astefl arata ca si vedetele si oamenii normali folosesc produsul. Numai ca la noi este atat de falsa ea in atitudine si atat de falsa reclama in sine... incat devine penibila.. cu mana aia care scoate leusteanu... Daca ar fi fost la misto.. o autoironie era super reclama.. doar ca nu e autoironie este chiar pe bune reclama si uite asa ne aratam limita noastra de roamni care ramanem la nivelul nostru de reclame de SHTEVIE!

Dar avem si varianta ASA DA. un asa da care de altfel nu tine cont de specificul romanesc DAR care in scimb se adreseaza unui public ce nu cumpara stevie.. Reclama la dolce tv pe tableta de la Cosmote. Prima este "am luat bataita":

(nu mai conteaza acum ca am instalat aplicatia si nu-mi functioneaza)
Tot din aceeasi categorie avem reclama preferata a mamei mele: PANICUTA:



o reclama mai veche ce mie mi se pare ca este absolut geniala este cea de la Cosmote care incurajeaza folosirea mms-urilor si nici ca se putea cu o reclama mai "expresiva" ca asta:

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

GHICITORI NEVINOVATE DIN FOLCLORUL ROMANESC

Apel către noile lichele

...