THE EXPENDABLES 2 - CRONICA

Pe scurt The expendables 2 este cel mai prost bun prost film pe care l-am vazut. Stilul suprarealist American de realizare, replicile, personajele, actiunea si tot ce formeaza acest film totul este un omagiu adus copilariei mele. Este clar ca bunicu si bunica sau copii de sub 20 de ani nu inteleg acest film. Acest film trebuie vazut cu instructiuni de urmarire. Nu te poti uita la el pur si simplu. NUU! Trebuie sa intelegi de ce ei pot face atatea. De ce trag 200 de glaonte si omoara tot si nimeni nu ii atinge? De ce ei mereu castiga si de ce apar personaje de peste tot?
In primul rand actiunea este specifica pentru orice film din 80 cu care am copilarit: o misiune aparent banala esueaza si apare motivatia pentru misiunea 2: razbunarea.
Apoi exista mitul: americanii salveaza totul. Ei salveaza si acolo unde nu este treaba lor si mereu cei rai sunt din China, Rusia si acum un pic de francezi. Tot aici incadrez si personajele positive care au peste tot pe ei numai simboluri americane ma mir ca a cam lipsit drapelul fluturand la finalul filmului.
Apoi trecem la personajele care au cele mai proaste bune proaste dialoguri ever. Pentru un neavizat dialogurile sunt de film de divizia D. Ei bine dialogurile sunt mult mai bune decat in Exp1. In primul nu au avut destule personaje si astfel nu au putut jongla cu replicile.
Aici nu numai replicile dar si personajele sunt de fapt o extensie a personajelor pe care le-au jucat in tinerete. De exemplu Dolf Landgren este un betiv bataus asa ca in toate filmele pe care le joaca. Mi-a placut mult cum a fost “lupul singuratic” in film. Apoi a fost si muzica. Daca sunteti atenti cand apare Chuck Noris este si o melodie specifica. El poate omora totul si nimic nu ii sta in cale.. tipic pentru “pierdut in misiune”.  Mi-a placut mult cum Chuck se autoironizeaza la replica aceea cu cobra imperial pe care am pus-o mai jos in poza.
Dar de departe cele mai savuroase dialoguri sunt intre Bruce Willis si Arnold.  Aici Bruce ia replicile lui Arnold “ma intorc” si Arnold ia replicile célèbre ale lui Willis “iupi ia ei” sau cam asa ceva din Greu de ucis (care va avea un nou episode in 2013 – abia astept).  Sau Arnold intreaba pe Chuck: “cine te crezi? Rambo?”J)
De cele mai multe ori personajele célèbre din filme folosesc si replicile din filmele in care au jucat si care i-au facut celebri. Mi-a placut Van Damme ca a folosit lovitura lui de picior din intoarcere care l-a facut celebru.
Pe scurt filmul m-a facut nostalgic desi este extreme de sangeros. Replicile  de genul “rest in pieces” iarasi mi-au placut si m-am bucurat ca “Rocky” a venit cu idea asta si eroii copilariei nu mor niciodata. Ca idea il astept sip e Jachy Chan intr-unul din episoadeJ.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

GHICITORI NEVINOVATE DIN FOLCLORUL ROMANESC

Apel către noile lichele

...