CUM imi vine cate una??

preambul(A): de fiecare data cand ma afecteaza ceva .. imi vine sa fac ceva, sa scriu, sa picte,z sa cant, sa ma exprim si sa dau afara din mine ceva. Dar cand sunt fericit nu am timp sa ma exprim asa.. sar si urlu.. iese tot odata si gata.. dar cand am ceva.. o suparare, o indignare, o mahnire.. atunci. pentru ca ea persista, am mai mult timp sa concretizez si sa scot ceva din mine. Asa cred ca a iesit cartea, cele mai frumoase tablouri ale  mele si cele mai heart-felt piese ale mele.. Cele mai frumoase articole sunt scrisorile lui Visniec.. si tot asa.. cred ca acolo ma regasesc. asa cum zicea cineva "te-ai nascut sa suferi" asta coroborat si cu un mare sindrom de vesnic persecutat si victima/victimizare .. chestii pe care le am ca doar sunt roman frustrat...

De unde vine creatia la om? De unde ne vin ideile sa facem ceva sa scriem un vers, sa facem un slogan sau sa luam o ghitara in mana si sa zdranganim. Stiu ca multi spun ca doar una este "creatia" cea originala. dar eu sunt Mirean si cred ca noi cu TOTII avem ceva creatie in ceea ce facem. De la reteta de gogosi imbunatatita cu praf de migdale, pana la versurile unei poezii fara rima sau o harta a puntelor erogene la maimuta.
La romani cred ca e o altfel de forta sau "drive" creator. Cred ca pe noi suferinta ne face creativi, ne face buni si de neegalat. De la Miorita - balada noastra a romanilor - pana la DOINA.. toate sunt triste. Cele mai bune lucrari sunt in perioade de persecutie, cand scriam pe ascuns si cand comunistii te persecutau.. cand Eminescu era alungat si batjocorit si trist ca Micle se meclea cu altii.. Pana si Imnul national vine dintr-un moment de asuprire si criza "Desteapta-te Romane"!!! Am fost si vom ramane un popor care e creativ doar daca este in momente grele. Cred aici ca este poate si un efect al crestinismului, care ne face mai placizi si pasnici, cand vine vorba de mari cuceriri. Nu ca e de vina Crestinismul doar ca-s factori implicati: faptul ca mereu am fost asa .. pe fundul nostru.. dinaintea romanilor si a crestinismului.. deci asa e firea noastra.. apoi au venit alte popoare sa ne schimbe nu au putut si crestinismul ne-a invatat ca e ok sa nu plecam in cuceriri. Automat am fost de multe ori cu sula in coaste si asta poate a creat acest reflex creator al romanului la greu. Pana si umorul cel mai bun apare in situatii de criza.."romanul face haz de necaz" nu ia alta atitudine ca nu are cohones, ca daca ia atitudine ii este frica asa ca rade, trece mai usor peste si daca este prins spune "ei glumeam si noi"...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

GHICITORI NEVINOVATE DIN FOLCLORUL ROMANESC

Apel către noile lichele

...